1 748
osóbLekcje kursu japońskiego dla średnio zaawansowanych
Lekcja 16: Ten film jest ciekawy.
じゅぎょう 16: このえいがはおもしろいです。
じゅぎょう 17: やすみがすきです。
Lekcja 18: Porozmawiajmy po japońsku!
じゅぎょう 18: 日本語をはなしましょうよ。
Lekcja 19: W sklepie kupiłem trzy długopisy i jedną książkę.
じゅぎょう 19: みせでペンをさんぼんと本をいっさつかいました。
Lekcja 20: Na trzecim piętrze centrum handlowego kupiłem dwa obrazki.
じゅぎょう 20: デパートのさんがいでえをにまいかいました。
Lekcja 21: Przepraszam, mógłbyś otworzyć okno?
じゅぎょう 21: すみません、まどをあけてください。
Lekcja 22: Przepraszam, czy mogę tego użyć?
じゅぎょう 22: すみません、これをつかってもいいですか。
Lekcja 23: Uczę się w tej chwili japońskiego.
じゅぎょう 23: 私は今日本語をべんきょうしています。
Lekcja 24: Mam na sobie czarne spodnie i niebieską koszulkę.
じゅぎょう 24: 私はくろいズボンをはいて、あおいシャツをきています。
Lekcja 25: Źle się czuję...
じゅぎょう 25: ぐあいがわるいです...
Lekcja 26: Mój pokój jest duży i jasny.
じゅぎょう 26: 私のへやはおおきくて、あかるいです。
Lekcja 27: Idę do stołówki zjeść lunch.
じゅぎょう 27: しょくどうに昼ごはんを食べに行きます。
Lekcja 28: Bardzo lubię rysować.
じゅぎょう 28: えをかくことが大好きです。
Lekcja 29: Myślę, że sprawdzian poszedł mi dobrze.
じゅぎょう 29: テストはよかったとおもいます。
Lekcja 30: Planuję podarować mamie ładny prezent.
じゅぎょう 30: 母にきれいなプレゼントをあげるつもりです。
Słownictwo kursu japońskiego dla średnio zaawansowanych
Zestaw 16-4: な-przymiotniki - przykłady
Zestaw 17-1: Konstrukcja "lubić"
Zestaw 17-2: Pory roku i inne słowa
Zestaw 17-3: Pytania o lubienie
Zestaw 17-4: Kolory
Zestaw 17-5: Kolory i stopniowanie - przykłady
Zestaw 18-1: Popularne czasowniki
Zestaw 18-2: Proponowanie czegoś
Zestaw 18-3: Wyrażenie "przez godzinę"
Zestaw 18-4: Przykładowe zdania
Zestaw 19-1: Liczebniki z "-dai"
Zestaw 19-2: Liczebniki z "-hon"
Zestaw 19-3: Liczebniki z "-hiki"
Zestaw 19-4: Liczebniki z "-hai"
Zestaw 19-5: Liczebniki z "-satsu"
Zestaw 19-6: Liczebniki - przykłady
Zestaw 19-7: Dodatkowe słówka
Zestaw 20-1: Liczebniki z "-mai"
Zestaw 20-2: Liczebniki z "-kai"
Zestaw 20-3: Liczebniki z "-nin"
Zestaw 20-4: Liczebniki z "-ko"
Zestaw 20-5: Liczebniki z "-tsu"
Zestaw 20-6: Dodatkowe słówka
Zestaw 20-7: Przykładowe zdania
Zestaw 21-1: Formy łączne czasowników
Zestaw 21-2: Dodatkowe czasowniki
Zestaw 21-3: Przykładowe zdania
Zestaw 22-1: Pozwolenia
Zestaw 22-2: Zakazy
Zestaw 22-3: Czasowniki i inne słówka
Zestaw 22-4: Określenia czasu
Zestaw 22-5: Przykładowe zdania
Zestaw 22-6: Pytania o powód
Zestaw 23-1: Przydatne słówka
Zestaw 23-2: Czas teraźniejszy ciągły
Zestaw 23-3: Czasowniki zmiany stanu
Zestaw 23-4: Pogoda
Zestaw 23-5: Wyrażenie "od... do..."
Zestaw 24-1: Ubrania powyżej pasa
Zestaw 24-2: Ubrania poniżej pasa i nakrycia głowy
Zestaw 24-3: Akcesoria do ubrań
Zestaw 24-4: Opisywanie osób
Zestaw 25-1: Zdrowie
Zestaw 25-2: Zdrowie - zdania
Zestaw 25-3: Części ciała i dolegliwości
Zestaw 25-4: U lekarza
Zestaw 26-1: Forma łączna przymiotników
Zestaw 26-2: Forma łączna przymiotników - zdania
Zestaw 26-3: Mieszkanie
Zestaw 26-4: Mieszkanie - zdania
Zestaw 27-1: Przydatne słówka
Zestaw 27-2: Zamiar przemieszczania się
Zestaw 27-3: Rozmowa nieformalna
Zestaw 28-1: Popularne czasowniki
Zestaw 28-2: Konstrukcja "nie rób czegoś"
Zestaw 28-3: Dyscypliny sportowe i inne słowa
Zestaw 28-4: Konstrukcja "być dobrym w czymś"
Zestaw 28-5: Rzeczowniki odczasownikowe
Zestaw 29-1: Forma prosta w czasie przeszłym
Zestaw 29-2: Przeczenia czasu przeszłego
Zestaw 29-3: Rozmowa nieformalna w czasie przeszłym
Zestaw 29-4: Mowa zależna
Zestaw 30-1: Przyjęcie urodzinowe i inne okazje
Zestaw 30-2: Dawanie prezentów
Zestaw 30-3: Liczba mnoga dla osób
Zestaw 30-4: Określenia "coś" i "nic"
Zestaw 30-5: Plany i zamiary
Zestaw 30-6: Emocje
Program kursu
Oto jakie zagadnienia są poruszane w tej części kursu:
- Preferencje i odczucia
- Pory roku
- Kolory
- Propozycje i oferowanie pomocy
- Pozwolenia i zakazy
- Pogoda
- Wygląd i charakter osób
- Choroby i wizyta u lekarza
- Dom i jego wnętrze
- Spędzanie wolnego czasu
- Sport
- Hobby
- Urodziny i przyjęcia
- Emocje i uczucia
- Odmiana i użycie przymiotników
- Przysłówki stopniujące
- Liczebniki i klasyfikatory
- Forma łączna czasowników
- Czas ciągły
- Forma łączna rzeczowników i przymiotników
- Forma prosta wyrazów
- Czas przeszły formy prostej
- Mowa zależna
- Konstrukcja wyrażająca zamiar
Opinie uczestników kursu języka japońskiego
Wykupiłam drugą część(niestety podstawy opanowałam z innych źródeł.Na dodatek bardzo długo czasu mi zajęło nauczenie się ich!)i przyznam że tutaj jest wszystko bardzo jasno i łatwo opisane. Z wami nauka sprawia mi większą frajdę!!! :)
Ps:Czy w przyszłości będzie napisane w jakiej kolejności pisze się kreski "Kanji"???
Alex, lat 16
Zgorzelec, obieramziemnia...@op.pl
Zbyszek, lat 18
Uniejów, z_by...@wp.pl
Dorota
Czaplinek, zagroda_tren...@poczta.onet.pl
O autorze
Maria Waśniewska jest lektorką w krakowskiej szkole językowej, udziela także prywatnych korepetycji z japońskiego na wszystkich poziomach zaawansowania. Ukończyła filologię japońską na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie. Spędziła rok w Japonii, studiując na Uniwersytecie Osaka, dzięki stypendium ufundowanemu przez rząd japoński za osiągnięcia w nauce języka japońskiego. Oprócz japońskiego zna także biegle angielski.
Zajmuje się nie tylko działalnością edukacyjną, ale również świadczy usługi jako tłumacz języka japońskiego i jest współorganizatorem wycieczek dla turystów japońskich przyjeżdżających do Polski.
Jej pasja to poznawanie kultury i mitologii krajów azjatyckich, głównie Japonii i Chin. Swoje liczne podróże uwiecznia na zdjęciach, gdyż jej hobby to także fotografia, szczególnie fotografia krajobrazów i zabytków.
Interesują Cię inne części kursu Japoński na Szóstkę?
Po prostu kliknij: